تهران، خیابان جمهوری، خیابان رازی، کوچه یاسمن، پلاک 1 ( ساختمان ایده آل دوربین )

معرفی بهترین دیافراگم برای عکاسی در طبیعت

بلاگ انتشار:1403/7/2
معرفی بهترین دیافراگم برای عکاسی در طبیعت
معرفی بهترین دیافراگم برای عکاسی در طبیعت

برای عکاسی از مناظر و صحنه های طبیعی به طور معمول نیاز است تا اطمینان حاصل نماییم که کوچکترین جزئیات موجود در سایه ها و نقاط پرکنتراست موجود در تصویر نیز به خوبی نمایش داده می شوند. عکاسان حرفه ای آکادمی کانن استفاده از دیافراگم F/11 را در این شرایط توصیه می کنند زیرا در این دیافراگم جزئیات صحنه بسیار شارپ بوده و در بسیاری از بخش های آن جزئیات کامل را مشاهده می توان نمود.

صحنه هایی که در فاصله دور و در پس زمینه قرار دارند به عمق میدان بزرگتری نیاز خواهند داشت.

در صورتی که صحنه از یک جالت تخت برخوردار بوده باشد و سوژه های موجود در پس زمینه و پیش زمینه در فاصله ای نزدیک از هم قرار داشته باشند حتی در زمان استفاده از یک دیافراگم نسبتا باز نیز حالت شارپ در قسمت های مختلف آن حفظ خواهد شد.

اما اگر صحنه مورد عکاسی شما از لایه های مختلفی در پس زمینه خود برخوردار باشد و پس زمینه از بخش های مختلفی در فواصل دور یا نزدیک تشکیل شده باشد در این حالت یک دیافراگم باز موجب از دست رفتن مقدار زیادی از جزئیات در بخش های مختلف آن خواهد شد. در یک دیافراگم باز بخش هایی از صحنه خارج از فوکوس قرار گرفته و این امر موجب از بین رفتن حالت کلی شارپ تصویر می شود.

برای در فوکوس قرار دادن همه بخش های یک صحنه استفاده از یک دیافراگم نسبتا بسته برای انجام تکنیک فوکوس عمیق ، ضروری می باشد. به عنوان یک قاعده کلی بسیاری از عکاسان حرفه ای، استفاده از دیافراگم F/11 را توصیه می نمایند.

استفاده از این دیافراگم به شما اطمینان می دهد که بخش های زیادی از صحنه و پس زمینه آن در فوکوس قرار داشته و جزئیات آن به خوبی مشاهده شود.

نکته :

در مود عکاسی با اولویت دیافراگم استفاده از یک دیافراگم بسته تر موجب کاهش سرعت شاتر و افت کیفیت و جزئیات تصویر می شود. برای جلوگیری از لرزش دوربین مقدار حساسیت ایزو را افزایش داده و یا اینکه از یک سه پایه محکم و با کیفیت استفاده کنید.

بیشترین بازدید ها